توسعه روابط سیاسی_اقتصادی با کشورها از دستاوردهای شهید جمهور است/رئیسی سعه صدر بالایی داشت

عضو جامعه اسلامی مهندسین قدرت تعامل و توان ارتباط‌گیری آیت‌الله رئیسی با مسئولان در قوای دیگر و گروه‌های مختلف سیاسی را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید عنوان کرد و گفت: حتی منتقدان به روی گشاده و سعه‌صدر اذعان می‌کردند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با ایرنا، در تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده رئیس‌جمهور شهید فرمودند، فقدان ایشان برای کشور خسارت سنگین و ضایعه‌ای است که معلوم نیست به این راحتی قابل جبران باشد!

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در همه مناصبی که حضور داشت کارنامه موفقی از خدمت ارائه کرد، افزود: سجایای اخلاقی، خلق و خوی دینی، ارتباط با مردم به این معنی که اعتقاد واقعی داشت، باید خدمتگزار مردم باشد و خستگی‌ناپذیری او در انجام کار از ویژگی‌های برجسته شهید رئیسی بود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: هرچند او در دوران ریاست قوه قضائیه و تولیت آستان هم سفرهای استانی داشت و بامردم در ارتباط بود، اما بخصوص در ۳۳ ماهی که ریاست‌جمهوری را عهده‌دار شد و رأی مستقیم مردم را گرفت و به عنوان رئیس قوه مجریه منتخب مردم شد، هرچه می‌گذشت پیوندش با مردم بیشتر می‌شد و احساس اینکه باید خدمت کرد و بین مردم حضور داشت و مسائل را فقط از پشت میز و به نحو ستادی حل نکرد و باید در میدان وارد شد و مسائل را از نزدیک مشاهده کرد و به دنبال راه حل بود، در ایشان بیشتر می‌شد.

فولادگر تاکید کرد: این ویژگی پیوند متقابلی بین او با مردم ایجاد کرد که وقتی این حادثه اتفاق افتاد، محبت دوطرفه خودش را به این صورت نشان داد و میلیون‌ها نفر در چند شهر برای بدرقه و تشییع شهدای خدمت آمدند.

وی با بیان اینکه این واقعیت از طرفی نشان‌دهنده قدرشناسی مردم است و از طرفی نشان از سادگی، بی‌تکلفی و اعتقاد شهید رئیسی برای خدمت به مردم داشت که از و چهره‌ای خدوم، مردمی و خستگی‌ناپذیر ساخته بود، گفت: مردم هم این ویژگی‌ها را دیدند و باور کردند و حتی آنها که انتقاداتی هم به عملکرد او داشتند و شاید از مسائل معیشتی ناراضی بودند، یا به لحاظ سیاسی منتقد آقای رئیسی بودند، همه آمدند و از او به عنوان چهره خدمتگزاری که صمیمانه به مردم خدمت می‌کرد و در این شرایط و مشکلات از همه توانش برای حل مشکلات استفاده می‌کرد، قدردانی کردند.

این فعال سیاسی قدرت تعامل و توان ارتباط‌گیری آیت‌الله رئیسی با مسئولان در قوای دیگر و گروه‌های مختلف سیاسی را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید عنوان و تأکید کرد: وی شخصیت مورد وفاقی داشت که علاوه بر بدنه جامعه توانسته بود با مسئولان در قوای دیگر و سطوح دیگر مسئولیت، با روحانیون و مراجع معظم تقلید و هم‌چنین تشکل‌های سیاسی ارتباط داشته باشد. او تشکل‌ها را از هر گروهی بودند دعوت می‌کرد و حرفشان را می‌شنید. این مسأله سبب شده بود که منتقدان به روی گشاده و سعه‌صدر ایشان، و اینکه می‌توانند در حضور رئیس جمهور نظر دهند حتی اگر انتقاد داشته باشند، اذعان کنند.

فولادگر در ادامه به موفقیت رئیس‌جمهور شهید در سیاست خارجی پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در عرصه سیاست خارجی هم با ارتباط خوبی که با سران کشورها خصوصا کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای اسلامی برقرار کرد، خیلی از فرصت‌ها را برای توسعه رابطه سیاسی با کشورهای دیگر ایجاد کرد. حتی رابطه سیاسی با کشورهایی که در مقاطعی با جمهوری اسلامی رابطه خوبی نداشتند و بعضا با ما دشمنی می‌کردند و در اردوگاه آمریکا بودند، با تلاش‌های او و شهید امیرعبداللهیان توسعه پیدا کرد و اهتمام رئیس جمهور شهید به برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه به بهبود روابط خارجی ما با آن کشورهای کمک کرد. به همین دلیل بیش از ۹۰ هیأت خارجی که بیش از ۶۰ هیأت مقامات رسمی بودند، برای شرکت در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و اعلام تسلیت به ایران آمده بودند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

المپیک تقریبا یکی دیگر از مهمانانش را شناخت

پایان سرگردانی مرد گمشده سیستانی در منوجان

0 دیدگاه

    ارسال دیدگاه